Najlepszą reklamą restauracji jest wykwalifikowana i profesjonalna obsługa, co jednak, kiedy firma dopiero stawia swoje pierwsze kroki? Promocja sprawnie działającej restauracji, w czasach natłoku informacji, stała się bardzo wymagającym zajęciem. Należy poradzić sobie nie tylko z prężnie działającą konkurencją, ale także sprawić, że przekaz kierowany do klienta będzie zostawał z nim na dłużej. W jaki sposób? Oto sprawdzone metody promocji restauracji.
Reklama w radio i TV
Do niedawna najpopularniejsza metoda zaistnienia w świadomości konsumentów, gwarantowała spory odzew. Z powodu wysokich kosztów, reklamy te są coraz częściej wypierane przez te dynamiczne, zamieszczane w internecie. Ponadto ta forma promocji nie pozwala na dokładne zmierzenie poniesionych nakładów, nie dając informacji zwrotnej w postaci konkretnych danych dotyczących liczby nowych i powracających klientów.
Prasa i reklama bannerowa
W przypadku reklamy stacjonarnej wspomniane kreacje doskonale sprawdzają się dla biznesów o zasięgu lokalnym. Ze względu na specyfikę i ograniczone działanie, reklama w prasie i na billboardach jest polecana dla przedsiębiorstw nastawionych na obsługę klientów z najbliższej okolicy. Niestety, ze względu na tę charakterystykę nie sprawdzi się w przypadku restauracji pragnących pozyskać szersze grono konsumentów. Reklama ta charakteryzuje się stałym przekazem, przez co nie oferuje możliwości ukazania zmieniającej się oferty. Ze względu na wysoki koszt nie jest polecana dla nowootwartych restauracji.
Reklama na portalach społecznościowych – m.in. Facebook, Instagram
Obecnie media społecznościowe pełnią istotną rolę w działaniach promocyjnych wielu przedsiębiorstw. Są doceniane za dawanie możliwości szybkiej reakcji na zapytania klientów, budowania przyjaznych relacji i ocieplanie wizerunku firmy. Ponadto reklama przy pomocy mediów społecznościowych niesie szereg innych korzyści, mianowicie daje możliwość prezentowania aktualnych promocji, czy dań dnia oraz pokazania działań restauracji od zaplecza. To również świetny sposób na targetowanie wybranej grupy docelowej, zarówno na podstawie wieku, upodobań, czy choćby promienia odległości od wybranego punktu na mapie. Jednak pomimo wielu aspektów pozytywnych, nie zawsze jest to najlepsza metoda, szczególnie w przypadku młodych restauracji. Prowadzenie dobrze prosperującego fanpage’a wymaga dużych nakładów czasu, systematyki i szybkiego reagowania na zapytania klientów. Aby profesjonalnie zająć się prowadzeniem takiej strony, zdecydowanie warto zatrudnić dedykowanego pracownika, który w porozumieniu z właścicielem knajpki omówi i wdroży strategię promocji takiego miejsca. Ze względu na specyfikę medium, przekazy w mediach społecznościowych należy wesprzeć atrakcyjnie wyglądającym zdjęciem. Niejednokrotnie wymaga to współpracy z fotografem i grafikiem, którzy pomogą wykonać i przygotować zdjęcie, aby odpowiadało wymaganym formatom. Warto rozważyć współpracę z Copywriterem, czyli osobą, która ciekawie sformułuje przekaz kierowany do obecnych i potencjalnych klientów. Aby przygotowane posty nie zginęły w natłoku innych tekstów, warto wspomóc je promocją za pośrednictwem płatnych reklam. Jednak i tutaj zalecane jest prowadzenie kampanii reklamowych po konsultacji ze specjalistą, w przeciwnym wypadku restauratorzy narażeni będą na stratę pieniędzy. Wszystkie te działania wiążą się z wysokimi kosztami obsługi, naturalnie można samodzielnie prowadzić działania promocyjne, jednak wymaga to wiedzy i regularnych działań, a co za tym idzie, pochłania sporo czasu.
Aplikacja dla restauracji Chef Mate Pro
Z myślą o wsparciu dla działań promocyjnych restauracji, powstała aplikacja Chef Mate Pro. Jest ona odpowiedzią na rosnące potrzeby marketingowe przedsiębiorstw, zarówno tych pojawiających się na rynku, jak i tych, które szukają nowych sposobów dotarcia do klientów. Łączy ona kilka niezwykle istotnych aspektów, mianowicie przede wszystkim pozwala kompleksowo zaprezentować ofertę restauracji. Każdy z pracowników, przy pomocy Chef Mate Pro, będzie mógł na bieżąco aktualizować ceny, opis oraz zdjęcie załączone do każdego dania prezentowanego przez aplikację. Ponadto pozwoli ona na zbieranie dokładnych danych dotyczących zainteresowania poszczególnymi pozycjami menu oraz ich wolumenu zamówień. W końcu aplikacja ta to świetny sposób na zbieranie opinii i prezentowanie ich jako zachęty dla pozostałych potencjalnych odwiedzających. To ilość komentarzy i ich jakość będzie potwierdzeniem świetnej obsługi, dobrze przygotowanych potraw i wyjątkowej atmosfery, jeszcze zanim konsumenci zdecydują się na dokonanie rezerwacji w danym lokalu. Chef Mate Pro daje możliwość szybkiej reakcji na powstałe kryzysy, rozwiązywanie powstałych problemów na bieżąco i wycofywanie lub ulepszanie poszczególnych elementów oferty restauracji. Dzięki tak przygotowanemu narzędziu z łatwością uda się dotrzeć do szerokiego grona konsumentów, pokazać realne zdjęcia dań przygotowywanych w lokalu oraz zdobyć zaufanie i pozytywne opinie wpływające na sprzedaż i dalsze zainteresowanie gości.