Promowanie restauracji

Prowadzenie z powodzeniem prosperujące restauracji to zadanie wymagające sprawnie działającego zespołu i strategii promowania jej oferty. Samo prowadzenie punktu gastronomicznego przestało ograniczać się tylko do serwowania potraw i czekania na nowych odwiedzających. W dobie natłoku zalewających z każdej strony informacji istotne jest, aby prowadzone działania nie były dziełem przypadku. Istnieje wiele skutecznych metod promowania restauracji, jednak ważne jest, aby wzajemnie się uzupełniały i były przemyślane.

Promowanie restauracji – wybór klienta idealnego

Podstawą wszelkich działań promocyjnych jest wybór grupy docelowej, do której oferta zostanie skierowana. Na początku z łatwością można wyobrazić sobie detale związane z logo, wystrój restauracji, czy muzykę, która towarzyszyła będzie gościom odwiedzającym to miejsce, ale co z samymi konsumentami? Dla większości przedsiębiorców wyzwaniem staje się jasne określenie, kim będzie klient, jakie ma potrzeby i w jaki sposób należy się z nim komunikować. Podstawowe informacje, które należy uzyskać to te określające jego wiek, często także płeć oraz status zawodowy i materialny. To absolutne minimum, które potwierdzi, czy pierwotny zamysł dotyczący samej oferty restauracji będzie korespondował z potrzebami odbiorców. Do analizy należy włączyć także wpływ umiejscowienia restauracji, bowiem inny sposób dotarcia będzie odpowiedni dla knajpki na terenie kampusu studenckiego, a zupełnie odmienny dla restauracji na terenie starego miasta.

Promowanie restauracji – wybór formatów reklamowych

Nowo powstała restauracja, z jasno określonym profilem konsumentów wymaga sprawnego i atrakcyjnego promowania. W zależności od grupy docelowej wybiera się odpowiednie formaty reklamowe, które mają za zadanie przekierowanie użytkowników i ich zainteresowania właśnie w kierunku tego punktu. Coraz większy potencjał drzemiący w social mediach skłania do porzucenia tradycyjnych metod reklamy, ale czy słusznie? Wszystko zależy od odbiorcy, który jest celem działań marketingowych. W miarę możliwości warto nie ograniczać się do jednego sposobu komunikacji oferty i zadbać, aby nasycenie informacjami promującymi nie było przesadne. Nikt nie lubi atakującej zewsząd informacji i z czasem będzie odbierał ją negatywnie. Formaty stacjonarne, takie jak billboardy pozwalają na umocnienie świadomości marki i długotrwałe zapisanie jej w świadomości konsumentów.

Promowanie restauracji – internet i social media

Obiegowa opinia, jakoby dobra restauracja potrafiła obronić się przed spadkiem popularności, nie do końca sprawdza się w przypadku młodszych pokoleń. Cechuje je brak przywiązania do marki, chęć do próbowania nowych potraw oraz odwiedzania kolejnych miejsc. To grupa bardziej nastawiona na dynamiczną komunikację i dialog, dlatego też właściwym będzie wybór takiego środka, który pozwoli na zaistnienie w miejscach, które odwiedzają codziennie. Facebook, czy Instagram to olbrzymie wsparcie dla takich działań promocyjnych, bowiem umożliwiają na dokładne targetowanie grup docelowych i skuteczne działania niosące bezpośrednie korzyści dla restauratorów. To świetny sposób na pokazanie życia restauracji “od kuchni”, stworzenie więzi z potencjalnymi użytkownikami oraz wzmocnienie przekazu, który ma zachęcić konsumentów do określonych działań. Komunikacja za pomocą mediów społecznościowych niesie za sobą dynamikę, która może sprawić, że w oczach konsumentów postrzeganie marki zyska o wiele więcej wyrazu i charakteru. Ponadto to świetny sposób na sprawne rozwiązywanie zaistniałych kryzysów, przekładających się na wzrost lub spadek zaufania konsumenta.

Promowanie restauracji – pracownicy

Działania mające na celu ocieplenie wizerunku, wzmocnienie więzi z klientami, nie powinny opierać się tylko na reklamie. Niejednokrotnie zapomina się, że u podstawy sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa stoją ludzie, w tym przypadku kelnerzy to osoby, z którymi konsumenci mają bezpośredni kontakt w czasie wizyty w lokalu. Niejednokrotnie to dzięki nim udaje się spełnić wymagania klientów, zażegnać chwilowe kryzysy i pozwolić im na zachowanie pozytywnego wizerunku firmy na dłużej. Restauracja to miejsce, w którym warto stworzyć atmosferę życzliwości, tak, aby bezpośrednio przekładała się na obsługę. Dzięki tym staraniom, sprawnej i wykwalifikowanej obsłudze, goście z chęcią ponownie odwiedzą lokal.

Promowanie restauracji – aplikacja Chef Master

Działania marketingowe często opierają się na wywołaniu pozytywnego wizerunku restauracji, co przekłada się na pozytywne opinie i polecenia przekazywane przez użytkowników. Innowacyjną metodą gromadzenia wszystkich rekomendacji, zarówno dotyczących samej oferty, jak i jakości obsługi jest aplikacja Chef Master. Pozwala na sprawne promowanie menu restauracji poprzez ukazanie rzeczywistych zdjęć dodawanych przez punkty gastronomiczne oraz wywołanie zaciekawienia, poprzez menu dnia. To także świetna okazja na przekazywanie opinii bezpośrednio do osób zarządzających restauracją, co daje możliwość posiadania realnego wpływu na potrawy w niej serwowane.